Puheenjohtajan tervehdys

Keväiset terveiset kaikille kuorolaisille!

Monet meistä ovat tämän kevään aikana päivittäneet Facebook-sivustoaan muuttolintuhavainnoilla. Laulujoutsenten muutto joko pariskunnittain tai suurissa parvissa on saanut meidät ottamaan kamerat esille. Lintujen lento ja liikkeet ovat vaikuttava näky Suomen sinisellä taivaalla, ja yhtä vaikuttava on havainto, jossa suuri parvi on laskeutunut kyntämättömälle viljapellolle levähtämään ja ruokailemaan. Kansallislintumme herättää meissä keväisiä tuntemuksia. Kevät antaa toivoa tulevaan ja uuden syntymiseen.

Kevään varma merkki on myös sekakuorolaisten yhteinen kohtaaminen Sekakuoropäivillä ja liittokokouksessa. Liittokokouksessa yhdessä päätimme tulevasta toiminnasta ja valitsimme hallituksen, joka seuraavan vuoden aikana kantaa vastuun toiminnastamme.

Torniossa julkistettiin Musiikkilautakunnan saumattoman yhteistyö tulos: Sekakuoroliiton kustantama joululaulukirja on tilattavissa! Ennakkotilauksia sai tehdä Tornion Sekakuoropäiville saakka edullisempaan hintaan. Toiminnanjohtaja on ottanut tilauksia vastaan jo kiitettävästi. Hankkikaa kuoroillenne kauan kaivattua, sekakuorolle sovitettua joululaulumateriaalia

Sekakuoropäivät Torniossa oli hyvä esimerkki pienen kuoron voimasta ja organisointikyvystä. Sekakuoropäivät Peräpohjolan opistolla sujuivat esimerkillisesti. Puitteet olivat hienot, tasokas koulutus tähtäsi Hämeenlinnaan, ruoka oli hyvää ja tunnelma osallistujien kesken lämmin ja välitön. Kiitos Kamarikuoro Ariokselle ja kaikille, jotka olitte mukana.

Että toimintasuunnitelmamme lause Lieksasta Vaasaan ja Sodankylästä Hankoon toteutuisi, olkaa aktiivisia, ottakaa yhteyttä.

Tornion päivillä julkistimme Sekakuoroliiton toiminnassa tapahtuneen muutoksen. 14.2.2016 saakka toiminnanjohtajan palvelut on ostettu Nuorten Kuoroliitolta. Tämän kaltainen yhteistyö Nuorten Kuoroliiton kanssa on päättynyt. Omaa liittoamme ajatellen olemme saaneet aikaan hienon ratkaisun: Eeva-Maria Seppäläinen jatkaa Sekakuoroliiton palveluksessa osa-aikaisena työntekijänä, joten toimintaamme ei ole tullut katkosta, työsuhde on solmittu alkaneeksi 15.2.2016. Sekakuoroliiton palveluksessa työskentely on Eevukalle mieluinen tehtävä. Puheenjohtajan ja toiminnanjohtajan yhteistyö sujuu saumattomasti. Hallituksen jäsenet ja MusLa ovat aktiivisia toimiessaan yhteisten päämäärien hyväksi.

Osa-aikaisuudesta johtuen Sekakuoroliiton toiminnanjohtaja ei ole päivittäin tavattavissa, mutta liittoomme voi edelleen lähettää postia, s-postia, soittaa tai jättää soittopyynnön, otamme yhteyttä aina mahdollisimman pikaisesti.

Laulujoutsenet palaavat aina luottavaisin mielin keväiseen Suomeen. Yhtä luottavainen minä olen yhteistyön jatkumisesta jäsenistön ja muiden yhteistyötahojen kanssa.

Soivin suunnitelmin kohti laulujuhlia!

Sisko Nyrhilä